בדיקת זרע מלאה

קיבלתם הפניה לבדיקת זרע? הינה כל מה שצריך לדעת על הבדיקה.

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on email
Share on print

מהי בדיקת זרע?

בדיקת זרע היא הבדיקה הראשונה לאבחון בעיות פוריות אצל גברים. בבדיקה בוחנים בעזרת מיקרוסקופ את טיב תאי הזרע לצורך קביעת יכולת פריון הגבר.

 

האם חייב לקבוע תור?

כן, עליכם לקבוע תור למעבדה, זאת על מנת שנוכל לתת תשומת לב מלאה לכל דגימה בנפרד.

לתיאום תור דרך האתר | לחץ כאן.

 

איך מתכוננים לבדיקה?

טרם הבדיקה השתדלו להימנע מהוצאת זרע לפחות יומיים, אך לא יותר מ-10 ימים. אלא אם כן התקבלה הנחיה אחרת.

 

איך מוציאים את הזרע?

לאחר שקיבלתם הפניה וקבעתם תור למעבדה, עליכם להצטייד בטופס התחייבות (טופס 17) מקופת החולים ובכוס סטרילית, אותה ניתן לקחת מחדר האחיות בקופת החולים – כוס לבדיקת שתן – או לרכוש אחת בבית המרקחת. את הזרע יש להוציא בבית לתוך הכוס הסטרילית. חשוב להימנע משימוש בחומרי סיכה, קרם, סבון או רוק. שכן אלה יכולים להשפיע על תוצאות הבדיקה. ניתן להשתמש בכמות קטנה של שמן תינוקות תוך השתדלות למינימום מגע של החומר בדגימה.

 

האם גברים דתיים יכולים להוציא זרע?

ישנם מספר פתרונות עבור גברים דתיים, מידע נוסף ניתן למצוא במכונים המטפלים בנושאים אלה. 2 השיטות הנפוצות ביותר הם PCT (מגוף האישה) וקונדום "הלכתי".

  •  PCT (Post coital test): בני הזוג מקיימים יחסים ומיד לאחר השפיכה האישה נעמדת ומוציאה את נוזל הזרע שנשפך החוצה לתוך הכוס הסטרילית.
  • קונדום "הלכתי": מדובר בקונדום מיוחד שאינו מכיל קוטל זרע או חומר סיכה ובקצהו יש חור מיקרוסקופי (כדי לא לעבור על איסור שפיכת זרע לבטלה). בני הזוג מקיימים יחסים ולאחר השפיכה סוגרים את הקונדום ובתוכו הזרע ומכניסים אותו לתוך הכוס הסטרילית.

 

איך מביאים את הדגימה למעבדה?

לאחר הוצאת הזרע, חשוב לוודא כי הכוס סגורה היטב. בנוסף יש לכתוב עליה: שם מלא של הנבדק, מספר תעודת זהות ושעת הוצאה בטוש שאינו מחיק. לאחר מכן לעטוף את הכוס בנייר או שקית ולהביא אותה למעבדה בתוך כשעה, בטמפרטורת החדר וללא חימום או קירור.

 

כיצד נקבעת איכות הזרע?

הבדיקה נעשית על פי שיטת קרוגר, בה איכות הזרע נקבעת על פי שישה פרמטרים: נפח, רמת חומציות (pH), צמיגות, כמות לויקוציטים (תאי דם לבנים), ריכוז ותנועה של תאי הזרע. בנוסף בבדיקה נבחנת גם מורפולוגית התאים, כלומר הצורה התקינה בכל חלק של תא הזרע – ראש, צוואר וזנב.

 

תוך כמה זמן אקבל תוצאות?

תוצאות הבדיקה יועברו אל הנבדק במייל עד 2 ימי עסקים.

בבדיקה פרטית התשובות מתקבלות בתוך כ-30 דקות וקיימת נוכחות מלאה של הנבדק במעבדה, תוך קבלת הסבר מלא לאורך כל הבדיקה (השירות כרוך בתשלום).

בכל מקרה, את תוצאות הבדיקה יש להעביר לרופא המטפל להמשך טיפול.

 

מה קורה אם הבדיקה אינה יוצאת תקינה?

נוזל הזרע משתנה תמיד ויכולים להיות הרבה גורמים שמשפיעים עליו, לכן אם תוצאות הבדיקה אינן תקינות, יש לחזור על הבדיקה כחודש לאחר הבדיקה הקודמת או לפי הנחיית הרופא.

יתרונות הבדיקה הפרטית לעומת בדיקה דרך קופת חולים

להורדת דף הוראות לבדיקה | לחץ כאן.

הנחיות להנפקת טופס התחייבות | לחץ כאן.

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on email
Share on print

אולי יעניין אותך גם

השבחת זרע

כל מה שחשוב לדעת על השבחת זרע. הבדלים בין השבחה פרטית להשבחה דרך הפניה מקופת חולים והסבר על התהליך.​

הנחיות להנפקת טופס התחייבות

כל הפרטים על הנפקת טופס התחייבות​.

עקבו אחרינו: המרכז הארצי לפריון

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן